Fagersta update 3

30 augustus 2020 - Fagersta, Zweden

Hallo daar, een nieuwe update.

Ik verwacht in de toekomst wel minder vaak een upload te gaan doen omdat meer van mijn dagen nu hetzelfde zijn, en dat is niet echt het vermelden waard. Dus dan weet je dat.

Zaterdag 22 augustus: Vandaag heb ik surströmming(zie foto's) geprobeerd. Dat is gefermenteerde fisfilet en dat doe ik dus nooit meer. Ik heb het niet eens door kunnen kunnen slikken, zo smerig vond ik het. De smaak is walgelijk, de geur nog meer. Dus voor iedereen die het toch leuk lijkt om het te proberen, ik heb je gewaarschuwd.

Maandag 24 augustus: Vandaag de eerste schooldag gehad, was best leuk om nog meer nieuwe gezichten te zien en om mijn klas te leren kennen. Uiteraard alle lessen in het Zweeds dus wel heel erg vermoeiend om er bij te blijven maar de rode draad van een les kon ik meestal nog net volgen.

Woensdag 26 augustus: Na school heb ik een snoepje geprobeerd dat me werd aangeraden door een klasgenoot, het heet Dumle(zie foto’s). Mocht je eens de kans hebben om het te proberen dan raad ik het je zeker aan. Daarna hebben we met zijn allen gezocht naar cantharellen, een paar gevonden, maar vooral heel veel bosbessen en lingon-bessen geplukt.

Donderdag 27 augustus: Niet veel bijzonders gedaan, maar wel met de fiets op mijn muil gegaan. En nu is mijn achterwiel krom ☹.

Vrijdag 28 augustus: Vandaag gebowld met wat vrienden en daarna nog wezen chillen bij iemand thuis. Niet gewonnen maar ook geen laatste geworden.

Zaterdag 29 augustus: Vandaag heb ik het kreeftenfeest opnieuw gevierd, maar ditmaal bij vrienden.

Tis misschien niet veel maar wie het kleine niet eert is t grote niet weerd, dus ja u doet het er maar mee.

Mazzel,

Huib van der Veur

1. Gerri:
    30 augustus 2020
    Hé Huib, hoe kan een Nederlandse fietser nu op zijn muil gaan in Zweden?😏😳
  2. Judith:
    30 augustus 2020
    Hier kan ik t prima mee doen hoor. Oh Goede week deze week!
  3. Oma Knegsel:
    31 augustus 2020
    Toen je schreef over cantharellen was ik jaloers! Maar, er stonden er dus niet erg veel, jammer, want ze zijn wel erg lekker.
    Hey Hey!