Fagersta update 4

26 september 2020 - Fagersta, Zweden

Ja, ik leef nog! Er was alleen voor een tijdje niet zoveel te vertellen dus vandaar. Ik zou zeggen veel plezier met deze nieuwe update.

Zondag 13 September:

Vandaag ben ik naar Norberg gefietst (ongeveer 12 km verderop), Maxim en Malin zijn daar toen ook naartoe gekomen en we hebben de “blauwe grot” bezocht. Dit is een oude mijn die nu vol met water staat, als je gelukt hebt en de zon schijnt erin kleurt het hele water lichtblauw. Wij hadden dan misschien niet zoveel geluk maar bij de foto’s kun je zien hoe het eruit zag. We hebben toen ook eventjes een kijkje genomen bij de kleine piste waar je in de winter heel goedkoop kunt skiën en oefenen.

Zaterdag 19 September:

Vandaag was Isac’s (17e)verjaardag, we hebben heel erg lekker gegeten in de avond. Het was een gerecht waarbij steak op een plank in de oven word gegaard en op die manier trekken dan de aroma’s van het hout in het vlees. Echt een aanrader.

Zondag 20 September:

Mijn telefoon deed wat gek en begon traag te worden dus ik besloot hem te upgraden en een nieuwe software erop te mieteren, ging helaas toch niet zo makkelijk als ik had gehoopt dus een boel gedoe en vele uren later was het dan toch gefixt.

Maandag 21 September:

Vandaag zou ik mijn eerste toets hebben gehad voor sociologie, mits ik mij niet ontzettend verslapen had. Ik werd wakker om 8:25, de toets begon om 8:30 dus dat werd hem niet. Gelukkig mag ik hem later nog maken.

Dinsdag 22 September:

Vandaag een toets gehad van kommunikation oftewel communicatieleer, ging eigenlijk veel beter dan verwacht dus dat was mooi. In de avond met wat mensen gaan voetballen bij een kunstgrasveld. Tijdens het voetballen kwam ik op het idee dat het geinig was om te zien hoe snel ik achteruit kon rennen. Helaas ben ik toen hard op mijn achterhoofd gevallen en heb ik een blackout en een hersenschudding gekregen. Die avond naar het ziekenhuis in Västerås gegaan en even laten controleren. Gelukkig leek alles goed en hoefde ik niet de nacht door te brengen in een ziekenhuis.

Ohja en last but not least, I heb ook een nieuw soort frisdrank ontdekt hier die heel lekker is, een foto ervan staat bij de andere foto’s.

Hm tja nou dat was hem weer hoor,

Mazzel

Huib van der Veur